Diety

Diety

Otyłość to zmora dwudziestego pierwszego wieku. W miastach, na prawie każdej ulicy można spotkać punkty z kebabem, hot dogami czy hamburgerami. Jedzenie już przetworzone i przygotowane do spożycia stało się substytutem prawidłowego żywienia.

Na pomoc otyłości

Aby zaradzić powiększającej się nadwadze, stosowane są diety. Jednakże nawet najlepsza dieta nic nie pomoże, jeżeli będzie występowała bez dodatkowych bodźców, na przykład ćwiczeń odchudzających.

Z kolei, na intensywne ćwiczenia brak jest czasu, więc zamiast katować się na siłowni można zastąpić ją codziennym spacerem lub bieganiem rekreacyjnym. A taki ruch, plus indywidualny sposób żywienia, przywróci równowagę BMI.

Osoby pragnące poprawić sylwetkę i zrzucić nadwagę, stosują przeróżne diety, ale o ich skuteczności można mówić dopiero po zakończonym czasie ich stosowania.

Popularne diety

Do najpopularniejszych należą diety kopenhaska, kapuściana i Cambridge.

Dieta Kopenhaska charakteryzuje się dużą rygorystycznością jej przestrzegania. Określa się ją jako trzynastodniową i gwarantującą utratę od 7 do 20 kg w takim właśnie czasie. Jest to dieta nisko węglowodanowa i niskokaloryczna. Rygor diety polega na nie przerywaniu jaj stosowania nawet na jeden dzień, gdyż zaburzy to mechanizm działania, co może okazać się szkodliwe dla zdrowia.

Kapuściana – to dieta mało składnikowa. Podstawowym surowcem jest kapusta, którą gotuje się razem z warzywami takimi jak pomidory, cebula, papryka. seler naciowy i przyprawy. Nie dodaje się soli. Tak ugotowaną zupę spożywa się kilka razy dziennie, lecz dzięki niej można schudnąć od 3 do 6 kg. W tygodniu. Wraz z zupą można jeść owoce, inne warzywa, ryż, nabiał, mięso wołowe, pić herbatę, wodę i niesłodzone soki.

Cambridge to zastosowanie sześciu kroków, w których stopniuje się wartości kaloryczne.
Polega ona na podwyższaniu ilości przyswajanych kalorii, w ciągu określonego czasu, aż osiągnie się poziom 1500 kcal i więcej. Oparta jest na spożywaniu produktów niskokalorycznych. Każdy krok programu obliczony jest na minimum 1 tydzień.

Rozsądek w odchudzaniu

Zanim jednak zastosowany zostanie jakikolwiek sposób na schudnięcie, należy poradzić się fachowca w dziedzinie zdrowego odżywiania. Dietetyk pomoże znaleźć problem skutkujący nadwagą, doradzi odpowiedni sposób żywienia, a także wskaże stosowne ćwiczenia wspomagające dotlenienie organizmu i regulujące metabolizm. Poradnia dietetyczna, która działa w każdym większym mieście, zatrudnia specjalistów z zakresu prawidłowego żywienia i zapobiegania otyłości.

Halsa

Czytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

six + 8 =