Materiały POS – skuteczna reklama

Materiały POS – skuteczna reklama

Trudno wyobrazić sobie sukces w biznesie bez skutecznej reklamy. Zwłaszcza w handlu. Rozwiązań i narzędzi reklamowych jest wiele. Ważne jest, aby wybrać te, które są skuteczne dla prowadzonego biznesu. Takim skutecznym rozwiązaniem może być stosowanie materiałów POS.

Czym są materiały POS?

Sam skrót POS pochodzi od angielskiego „point of sale”, co tłumaczyć można jako punkt sprzedaży. Można zatem powiedzieć, że materiały POS to materiały reklamujące konkretny punkt handlowy. Jednak pojęcie jest to już szersze. Materiały POS stosowane są już od dawna i cieszą się dużą popularnością wśród przedsiębiorców. Przede wszystkim dlatego, że przynoszą wymierne korzyści. Przede wszystkim, skutecznie przyciągają wzrok klientów.

Różnorodność materiałów POS

Wyróżnić można różne rodzaje materiałów POS. Choć każdy taki materiał ma ten sam cel (zainteresowanie klienta i zachęcenie do zakupu, to mogą mieć one różne formy. Podstawowym i najpowszechniejszym rodzajem materiałów POS są ulotki. Mogą być one rozdawane w punkcie handlowym bądź mogą być ustawione na specjalnych stojakach w widocznym miejscu. Oprócz ulotek na tego typu stojakach znaleźć można także broszury reklamowe. Te często rozkładane są na stolikach, blatach i innych miejscach, na których będą mogły zwrócić uwagę klientów. W większych sklepach można zauważyć także takie materiały POS jak roll-up oraz stand. Te nośniki wykorzystuje się głównie do promocji konkretnych produktów.

Zastosowanie materiałów POS

Zalety materiałów POS to przede wszystkim zwrócenie uwagi klienta na konkretną ofertę i zachęta do zakupu. Jednak, aby materiały te spełniły swoje zadanie, muszą być odpowiednio zastosowane. Ważne są tu dwa czynniki. To odpowiednie rozstawienie materiałów oraz ich zaplanowanie. Reklama z wykorzystaniem materiałów POS musi być bowiem wcześniej odpowiednio zaplanowana. Nie tylko ważne jest to, jakie materiały zostaną zastosowane, ale także, które z nich w jakich miejscach zostaną ustawione. Standy dobrze jest ustawić przy wejściu. Tak samo roll-upy. Jeśli te ustawiane są w środku sklepu, to pamiętać trzeba, aby miejsce to było dobrze oświetlone. Ulotki najlepiej jest położyć przy ladzie. Tak, aby klient czekający w kolejce mógł po nią swobodnie sięgnąć i się z nią zapoznać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

fifteen − 1 =