Sprzęt w siłowni

Sprzęt w siłowni

Polacy coraz bardziej dbają o swoje zdrowie fizyczne. Większość z nas uprawia przed pracą jogging, a niektórzy ćwiczą na siłowni. Siłownia ma tą przewagę nad ćwiczeniami w domowym zaciszu, że ćwiczymy pod okiem trenera, który podpowiada nam, co robimy dobrze, a co możemy poprawić. Na siłowni także mamy większy wybór sprzętów, na którym możemy kształtować swoją sylwetkę.

Przed wybraniem siłowni warto poczytać o niej opinie i porównać z innymi w naszym mieście. Najważniejsze, by siłownia była dobrze wyposażona. Niezbędne wyposażenie siłowni to:

  • Sprzęt, który służy do spalania kalorii:
    • Bieżnia – sami ustalamy tempo w jakim chcemy chodzić lub biegać, bieżnia imituje bieg, spacer
    • Rowerek stacjonarny – bardzo prosty w obsłudze sprzęt, ćwiczenia na nim wyglądają tak samo jak jazda na zwykłym rowerze, możemy sobie także dostosować tempo do naszej kondycji
    • Stepper – ćwiczenia przypominają wchodzenie po schodach, stopy ustawiamy na pedałach a następnie dociskamy je do podłogi
    • Orbitrek – poruszamy jednocześnie rękami i nogami, a samo ćwiczenie przypomina nordic walking

(Zobacz: Apus-Sports – Producent profesjonalnego sprzętu do siłowni)

  • Sprzęt, który służy do zwiększania masy mięśniowej:
    • Ławka do brzuszków – deska ma uchwyty na nogi, dzięki temu możemy robić skłony i skręty tułowia
    • Stacjonarna poręcz – do podciągania i rozbudowywania pleców
    • Sztangi – sami możemy ustalać ich ilość i kilogramy, kształtują mięśnie rąk, ramion, pleców, brzucha i pośladków
    • Motylek – maszyna służy do ćwiczeń klatki piersiowej i pleców, trenuje się na siedząco
    • Wyciągi – czyli liny przytwierdzone do drążków, które przyciągamy do siebie
    • Rzymskie krzesło – przypomina ławkę do brzuszków, jednak na tym sprzęcie kładziemy się brzuchem do dołu, a następnie unosimy tułów

Zarówno sprzęt fitness, bieżnie, rowerki, sztangi, maszyny na barki, itp. powodują, że nasze ciało się rzeźbi. Do tego zwiększamy naszą wydolność i poprawiamy kondycję. Także dzięki ćwiczeniom na siłowni poprawiamy swoją samoocenę, jakość snu oraz naszą psychikę. Warto pamiętać, by przynajmniej 2-3 razy w tygodniu postawić na aktywność fizyczną.

Czytaj również